Köpvillkor

Läs mer om kvalitetsgaranti, ångerrätt och reklamation

Reklamation 
Skriv vad som är fel och vad du vill att vi skall göra, skicka ny vara eller annullera ordern och återbetala pengarna. Maila, skriv ett brev eller ring sedan Örtapoteket. Adressuppgifterna finns längst ned på webbshopens sida. När det gäller reklamation följer vi reglerna i konsumentköplagen (1990:932, KKL).

Ångerrätt 
Du som handlar av Örtapoteket på distans (via Internet) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan. Du skickar tillbaka den eller de oanvända och oskadade varor du ångrar att du köpte, och när vi har mottagit dem återbetalar vi köpesumman. Leveranskostnader (porto, postförskottsavgift, rek-kostnad) återbetalas inte. Kostnaden för att returnera varorna till oss ersätts inte av Örtapoteket.
Undantaget från denna ångerrätt är livsmedel.

Kvalitetsgaranti 
Örtapoteket garanterar att alla produkter vi säljer håller hög kvalitet. Om du är missnöjd med någon produkt meddela Örtapoteket via mail eller brev. Vi ersätter felaktig/skadad produkt med ny eller pengarna tillbaka om produkten visar sig vara i fullgott skick men undermålig vad gäller kvalitet eller funktion.

Ej uthämtad/utlösta paket och postförskottsförsändelser
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, debiterar vi dig för samtliga kostnader som uppstår: 150kr + porto och hanteringskostnader. Paketet ligger hos Posten 7 dagar enligt de nya reglerna från Posten